neooon
Powraca moda na neony, w którą wpisała się grupa artystyczna Friko, czyli Marta Frej i Tomasz Kosiński znani z akcji Kulturoholizm. Artyści tworzą nowoczesny neon dla Częstochowy, znaleźli już sponsora. Typografią zajął się Łukasz Piskorek. Niezwykły układ typograficzny i dająca do myślenia treść ma uczynić ze świetlnego i migoczącego napisu wizytówkę artystyczną miasta.
Neon ze słowem “sztuka”, w którym litera “t” gaśnie raz na jakiś czas, tworzy nowe słowo “szuka” ma zadebiutować podczas czerwcowego festiwalu Frytka OFF. Zostanie umieszczony przy wejściu do Konduktorowni. Kolejnym etapem akcji będzie przeniesienie i zamontowanie neonu na budynku Centrum Promocji Młodych, gdzie odbędzie się druga, uroczysta inauguracja.
Centrum Promocji Młodych mieszczące się historycznym budynku zwanym Willą Generała, to nowa, dynamicznie rozwijająca się placówka kulturalna, która gromadzi podczas licznych wernisaży oraz warsztatów i projekcji sporą grupę miłośników sztuki współczesnej.
Do akcji przyłączyło się już warszawskie muzeum neonu. Kolorowe rury wypełnione świecącym gazem przestają być kojarzone z reliktami PRL-u, stając się na powrót tworzywem dla grafików i artystów.
Uroczyste odpalenie neonu nastąpi 22 czerwca koło godziny 23.00, przed budynkiem Konduktorowni na ul. Piłsudskiego.
www.czestochowskineon.pl