Teatr Integracyjny ALA

„Usmażone do szaleństwa” – najnowszy spektakl Teatru Integracyjnego ALA zabierze nas w podróż po najciekawszych zakamarkach fabryki produkującej frytki. Spektakl groteskowy, niebanalny, śmieszmy. Frytka/Frytek są ucieleśnieniem człowieczego życia. Przyjście na świat, dojrzewanie, pogoń za szczęściem, zakochanie się – to poszczególne stadia rozwoju, które dotyczą również… przekąsek. Proste lub karbowane, cienkie lub grube, frytki Teatru Integracyjnego ALA zapraszają na spotkanie się na Promenadzie! Premiera podczas Festiwalu Frytka Off – 21 czerwca 2013 (piątek) o 18:10 (Promenada im. Czesława Niemna, k. Restauracji Malaga).
Spektakl jest owocem pracy wielu osób w ramach projektu wyjątkowego. Sobotami w budynku ALA Autorskiego Liceum Artystycznego i Akademickiego (ul. Nadrzeczna 5) odbywają się unikatowe warsztaty teatralne z elementami plastyki i muzyki – od 3 z dokładem lat działa tu Teatr Integracyjny ALA, czyli projekt uczniowski ALA, realizowany przez Towarzystwo Edukacji Otwartej (organ prowadzący ALA), współfinansowany przez Urząd Miasta Częstochowy oraz wspomagany przez Wolontariat Młodzieżowy przy Stowarzyszeniu Wzajemnej Pomocy „Agape”.
Pieczę wychowawczą w tym roku objął nad Teatrem Przemysław Lenart. Jaromir Puszek prowadzi zajęcia muzyczne i przygotowuje wraz z uczestnikami opraw muzycznej spektaklu. Pod opieką Piotra Migzy uczestnicy tworzą stroje i rekwizyty. Reżyserem spektaklu i prowadzącym warsztaty teatralne jest Paweł Bilski (absolwent ALA). Piotr Nita zajmuje się w tym roku koordynacją projektu i przygotowaniem zaangażowanych w Teatr wolontariuszy do ich zadań.
Dużo dobrej energii i dużo dobrych ludzi tu się spotyka.

Spektakl „Usmażone do szaleństwa”
21 czerwca 2013, godz. 18.10-18.50
Promenada Czesława Niemena, koło Restauracji Malaga
wstęp wolny

_______________________________________
ALA to obecnie Zespół Szkół Artystycznych i Akademickich z siedzibą w Częstochowie, w skład którego wchodzą Liceum ALA i Gimnazjum AGA. Obie szkoły działają w oparciu o autorską koncepcję Szkół ALA Mariusza Budzyńskiego i mają uprawienia szkół publicznych.
ALA to szkoły alternatywne, ze zindywidualizowanym planem nauki dla każdego ucznia, z przyjazną i kompetentną kadrą oraz stałą opieką psychologiczną.
ALA to szkoły oparte na pracy w systemie tutorskim. Tutoring jest metodą edukacji zindywidualizowanej, która bazuje na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem. Tutor to osoba posiadająca wiedzę i doświadczenie oraz potrafiąca pracować w relacji „jeden na jeden”. Tutoring jest długofalowym procesem współpracy, nakierowanym na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój podopiecznego. Uczeń samodzielnie wybiera tutora sporód kadry ALA. W tutoringu można odnaleźć wiele odwołań do klasycznych założeń edukacyjnych (metodyka tutorska stosowana jest m.in. na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge).